EBH/38/2018

Év
2018
Védett tulajdonság:
Fogyatékosság
Diszkrimináció területe
Szolgáltatás
Diszkrimináció típusa
Közvetlen hátrányos megkülönböztetés
Befejezésmód
Egyezséggel zárult ügy

 

A látássérült kérelmező azért fordult a hatósághoz, mert álláspontja szerint hátrányos megkülönböztetés érte, amikor 2017 novemberében be akart menni egy pékségbe, az eladó azonban nem engedte, mert a kérelmezővel volt a vakvezető kutyája is. A kérelmező ugyan fel akarta mutatni a kutya segítő igazolványát, az eladó azonban ismételten kiküldte és hívta a főnökét, a panaszos pedig elhagyta az üzletet. Ezt követően még két alkalommal járt a kérelmező a boltnál, hogy a vonatkozó jogszabályi előírásokat kinyomtatva átadja, de indulatosan kiküldték.

Az eljárás alá vont szolgáltató úgy nyilatkozott, hogy munkavállalója azért nem engedte be a panaszos kutyáját, mert nem volt rajta semmilyen megkülönböztető jelzés, hogy segítő kutya lenne, igazolványt, hivatalos iratot pedig nem mutatott neki a kérelmező.

A felek között egyezség született, melyben az eljárás alá vont ügyvezető sajnálatát fejezte ki a kérelmezővel történtek miatt, amennyiben úgy érezte, hogy a látássérültsége miatt sérelem érte. Az ügyvezető továbbá kijelentette, hogy tiszteletben tartja az egyenlő bánásmódról és az esélyegyenlőség előmozdításáról szóló 2003. évi CXXV. törvény. (Ebktv.) rendelkezéseit, és annak betartása érdekében a jövőben alkalmazottaival együtt még nagyobb gondossággal fog eljárni. Ennek megerősítéseképpen vállalta, hogy az Egyenlő Bánásmód Hatóság honlapján is olvasható, ezen egyezség elválaszthatatlan mellékletét képező „A segítő kutyák gazdáinak jogai” című összefoglaló tartalmát megismerteti az alkalmazottaival.

A vállalás teljesítéséről az eljárás alá vont az alkalmazottai által aláírt megismerő nyilatkozat bemutatásával írásban tájékoztatta a hatóságot.

(2018. április 24-i döntés)