Növekszik a befogadó oktatási intézmények száma

A hatósági eljárás tapasztalatai szerint növekszik az olyan kiskorú gyermekeket befogadó oktatási intézmények száma, amelyek fogyatékosságuk vagy egészségi állapotuk alapján az egyenlő bánásmódról szóló törvény hatálya alá tartoznak. A tankerületek pozitív hozzáállása is hozzájárul ahhoz, hogy az eljárás gyakran zárul a kiskorú kérelmezők érdekét szolgáló egyezségekkel. 

Példaértékű, ahogyan egy oktatási intézmény és az igazgatója támogatta az ADHD tünetes, figyelemhiányos, hiperaktivitásos magatartászavarral küzdő gyermek iskolai oktatását, nevelését a tankerületi vezető segítőkész közreműködésével (EBH/232/2017). Ugyancsak példaértékű egy látássérült gyermek (EBH/377/2017) érdekében az intézményvezetők, illetve az Asperger-szindrómás gyermek (EBH/409/2017) ügyében a tankerület vezetésének inkluzív szemlélete a gyermekek intézményi oktatásának megoldásában.

Az esetekről részletesen itt olvashat:

EBH/232/2017

EBH/377/2017

EBH/409/2017

Növekszik a befogadó oktatási intézmények száma