Diszkrimináció eltérő minőségű szolgáltatással

A hatóság eljárását látássérült panaszos kezdeményezte, mert a postafiókjához webmail felületen képernyőolvasó szoftverrel sem fért hozzá és a szolgáltató díjcsomag választó felületét sem tudta használni. A távközlési szolgáltató elismerte on-line felületein az akadálymentes elérés hiányát.

A hatóság megállapította, hogy az eljárás alá vont szolgáltatásában azonos előfizetési díjért a látássérültek csak levelező kliensen (otthoni számítógépen) használhatják a postafiókot és nem bármely számítógép internetkapcsolatával a webmail felületen. A hatóság határozatában rögzítette, hogy a szolgáltatói online felületek akadálymentes elérésének hiánya miatt a látássérült személyek számára e szolgáltatások eltérő minőségűnek tekinthetőek. Megállapította, hogy a szolgáltató a kérelmezővel szemben közvetett hátrányos megkülönböztetést valósított meg. Határidővel kötelezte a távközlési szolgáltatót a jogsértő állapot megszüntetésével az egyenlő esélyű hozzáférés biztosítására. Kötelezte, hogy kérelmező számára a webmail felület korábbi, képernyőolvasó szoftverrel használható változatát a felület teljes akadálymentességének megvalósulásáig tegye elérhetővé. Figyelemmel arra, hogy az eljárás alá vont cég szolgáltatásnyújtásában az infokommunikációs akadálymentességre különösen tekintettel kell lenni, a hatóság a szankciók között a jogerős határozat nyilvános közzétételét egyidejűleg elrendelte. 

A határozat jogerős. 2015. augusztus

További információk

 

EBH illusztráció